Stomatologia. Ilość punktów w mieście – 1
O firmieии
Stomatologia działa na rynku ponad 6 lat. Oferuje pełny zakres usług stomatologicznych. Personel: dyrektor (właściciel), lekarze-stomatolodzy, administrator, księgowy, personel techniczny.
Zadania, które postawiliśmy przed sobą
- Wyjście biznesu ze stagnacji
- Zwiększenie sprzedaży
- Opracowanie projektu niskobudżetowego marketingu
Co zrobiliśmy i dlaczego?
Zaczęliśmy od sprawdzonego algorytmu – analiza sprzedaży wg wszystkich wskaźników handlowych w ciągu ostatnich 3-ch lat. Wyniki pokazały, że podstawowym zadaniem dla nas jest ilość klientów.
Jednak sam pomysł pozyskania dużej ilości klientów dla stomatologii nie bardzo podobał się właścicielowi. Byliśmy zdziwieni takim zachowaniem. Po kolejnej rozmowie zrozumieliśmy o co chodzi. Problem tkwił w tym, że jakby się nie zwiększały sprzedaże – przychody nie rosły.
Wtedy zrozumieliśmy, że projekt na rzecz zwiększenia sprzedaży staje się projektem na rzecz optymalizacji przychodów.
Po tym wyjaśnieniu, zabraliśmy się do opracowania sprawozdawczości finansowej – codziennie, tygodniowo, miesięcznie. Wdrożyliśmy schemat, zgodnie z którym analiza wielkości sprzedaży odbywała się codziennie, wyłącznie pod kątem osiągnięcia docelowych wskaźników.
Poradziliśmy sobie z analiządochodów i zabraliśmy się za ilość klientów. Wymyśliliśmy, jak zachęcić do korzystania ze stomatologii maksymalną ilość mieszkańców osiedla.
Następnie opracowaliśmy stronę docelową, skierowaną na zebranie kontaktów i zachęcanie do bezpłatnych konsultacji.
Jednocześnie zorganizowaliśmy konkurs na administratora (ten co był, nie radził sobie z pracą). Konkurs odbywał się wg sprawdzonego algorytmu, pozwalającego pozyskać z rynku tych, którzy byli potrzebni. W rezultacie wybraliśmy 3-ch kandydatów na przeszkolenie i staż. Opracowany został schemat motywacji, zachęcający do zaproszenia na bezpłatną konsultację oraz na sprzedaż towarzyszącego towaru.
Do listy usług dodane zostały usługi stomatologii estetycznej, a do modułu rozmowy – sformułowania, umożliwiające, zgodnie z określonym algorytmem, sprzedaż pełnego pakietu procedur, związanych ze zdrowiem zębów.
Rezultat
W pierwszym miesiącu wdrożenia wzrost przychodów wyniósł 89%
Ilość pozyskanych nowych klientów w ciągu miesiąca – 30
Komentarz Kuratora
„Jeden z naszych najbardziej niejednoznacznych projektów. Okres współpracy – 3 miesiące. Plan działań zrealizowany w 78%. Tym niemniej, dzięki konkretnym działaniom udało się poprawić sprawozdawczość finansową, przeszkolić personel i zwiększyć sprzedaże. Jednak projekt został zamknięty w związku z niskim poziomem komunikacji z Zamawiającym”.